Uppsala, 30 augusti 2024

Idag firar Adora 15 år genom att släppa lovsångssamlingen ”Till vår Gud” där bland annat House On A Hill, David Castañeda, Livets Ord Worship och Elias Steen medverkar.

På temat ”Till vår Gud” har sångare och musiker från olika sammanhang bidragit till denna lovsångssamling där både välkända och mindre kända namn medverkar. Syftet är att visa upp en del av den bredd som finns inom kyrkan, att inspirera och att upphöja vår gemensamme Gud.

Bland de medverkande hittar vi Livets Ord Worship, David Castañeda, Joel Klintenberg & Elin Redin (som ges ut av EFS skivbolag Cantio) House On A Hill, Joonatan & Therese Savolainen, Robin Castañeda Segerström, Filippa & Agnes Samuelsson med Marielle Oscarsson, Elias Steen, Märta Cornelia, Rebecka Aavanen, Calle Sundström och Göran Öman.

Det blir en hel del helt nya lovsånger i flera genrer, men även några bekanta sånger i nya versioner. Ett album med stor bredd, men med ett och samma fokus.

– Det finns så många olika typer av lovsång och ibland begränsar vi oss till en viss stil, beroende på det sammanhang vi tillhör. säger Jonatan Samuelsson (Adora) och fortsätter:

– På denna samling vill vi visa på den musikaliska bredd som finns inom kyrkan och olika musikaliska uttryckssätt. Dessutom är jag jätteglad över att det finns en yngre generation som börjar skriva sånger och att några av dem medverkar på skivan. Det handlar ytterst inte om att inom lovsången skapa olika artister, utan kärnan är att vår gemensamme Gud ska upphöjas.

”Till vår Gud” är mastrad av CJ Grimmark, Lighthouse Mastering och släpps både på CD och digitalt av Adora 30 augusti 2024 med distribution via JONO Music och Livets Ords Förlag, men dagarna innan släpptes singlar från skivan med David Castañeda, Märta Cornelia, Filippa & Agnes Samuelsson med Marielle Oscarsson, Elias Steen, Joonatan & Therese Savolainen och Robin Castañeda Segerström.

Köp skivan här!